(30.09.2009 12:58)Festbier Kirjoitti: [ -> ]Lidlin Talvioluen valmistaja on vaihtunut ja siinä mukana myös maku ja resepti eli koko olut. Eli reittaajat huomatkaa, että kyseessä on uusi olut, mutta vanhassa pakkauksessa. Salapoliisityö ei ole vielä tuottanut tulosta, missä olut on pantu. Valmistusmaa on kuitenkin Suomi.
Tarviiko tässä salapoliisityötä? LAITILA (mutta että suodattamaton???).
Edit: Toki on suodattamaton.
Ihan ok-kamaa tämänvuotinen Lidl Talviolut. En vaan löydä tästä Laitilan ominaismakua. Onko tämä todella Laitilan?
(20.10.2009 22:15)PWBh Kirjoitti: [ -> ]Ihan ok-kamaa tämänvuotinen Lidl Talviolut. En vaan löydä tästä Laitilan ominaismakua. Onko tämä todella Laitilan?
Kyllä siellä se maksalaatikko on ...
Olen intohimoinen maksalaatikon vihaaja, mutta onneksi en sitä tästä löydä. Erinlainen kyllä on aikaisempaan verrattuna (tietenkin). Tummempaa, mutta mauttomampaa. Vähän humalaa ja paahteisuutta löytyy, mutta pian ne katoavat. Jälkimaku on aavistuksen verran epämiellyttävä. En osta uudestaan tänä talvena. Ruotsalaisissa tummissa lättöleissäkin on enemmän tunnelmaa kuin tässä. Aiempina talvina tuli useita kertoja ostettua Lidlin talviolutta viihde- ja yleiskäyttöönkin, mutta nyt tämä perinne valitettavasti katkeaa..
edit. Siinä mielessä originaalia tavaraa, etten ole yhtään samanlaisen jälkimaun omaavaa olutta tietääkseni juonut. Eli vertailukohtaa en löydä ainakaan Skandinaviasta enkä Tsekistä...
Taidan jättää maistamisen kokonaan väliin kun pojat täällä pelottelee.
Tuli testattua tämä eilen ja kyllähän siellä se Laitilan maksalaatikko/hernekeitto taustalla kummitteli. Ei läheskään niin pahana kuin Mämmissä, mutta sama aavistus kuin Humalaisessa ja Retaleessa. Kuvittelin tuon tulevan Laitilan käyttämästä hiivasta, mutta ei näköjään johdu siitäkään, koska sama on tässä pohjahiivaoluessakin.
(21.10.2009 21:48)draven Kirjoitti: [ -> ]Olen intohimoinen maksalaatikon vihaaja, mutta onneksi en sitä tästä löydä.
Jep. Jos tehtäisiin & Suomeen tuotaisiin Imperial tilliliha stout, en maistaisi. Vaikka maksettaisiin, minulle.

Entäs Vaalea Vatkuli Vehnäolut?

Aikaisempia Lidlin talvioluita en ole maistanut joten verrata ei voi mutta minä pidin tästä. Muistuttaa paljon Prykmestar Schwarzia. Minun makuhermoon iskee tällä hetkellä juuri hyvin tällainen sopivasti paahtunut, ei makea olut. Ostan varmasti lisääkin tämän yhden tölkin jatkoksi.