Toivottavasti tekniset hankinnat ovat sen verran viihdyttäviä, että ei ehdi miettiä oluen puutetta...
Täällä on nautittu Caulierin mukavaa diabeetikko-olutta, pari turhaa kriekiä, Olvin 130v-juhlaolutta, ei-aivan-parhaimmillaan-olevaa Oerbieriä, sekä (juuri nyt) aina toimivaa Saison Dupontia.
Innis & Gunn oak aged beer nyt lasissa, illemmaksi vielä varattuna 2 pulloa rum caskia samalta valmistajalta.
miikkah Kirjoitti:Innis & Gunn oak aged beer nyt lasissa
Menossa Proefin hollantilaisille valmistama SNAB Speculator. "Joulumausteisuudessaan" yliampuva, mutta aperitiivin, ruuan ja viinin jälkeen digestiivinä kelpo olut.
Kun täällä puhutaan kamalimmista oluista ja olutkammosta, kommentoisin Innis & Guinnin normaalia olutta. Etikettiuudistuksen vuoksi ostin taas sellaisen. Mahtava vaniljaisuus oli liikaa ja suuri osa piti valuttaa viemäriin.
Samaan aikaan ostin myös Finlandia Sahtia muovipullossa, kun luulin etiketissä olleen uusia sanoja. No eipä ollut. Suurena sahdin ystävänä, kun totesin tämän liian vaniljaiseksi, jouduin taas antamaan suuren annoksen viemärirotalle. Kuinkahan onnellinen se onkaan! HÄPEÄN. Älkää ampuko.
Hiukan myöhemmin tuli töissä käytävällä vastaan hyvännäköinen naistyötoveri, "normaalit" tervhdykset, mutta korvan takaa tai kaulasta leijumaan jäänyt vaniljan tuoksu iski taas. Arvatkaapas reaktio, voi surku.
Psykosomaattisia juttuja.
Innis & Guinnin Rum Cask paljon parempi.
Minun kirjanpidossani Innis & Gunn menee "temppuoluiden" osastolle. Se perusolut on aivan liian kuraa (Belhavenin panema), jotta viski- tahi rommitynnyrit toisivat mitään erityisempiä makuelämyksiä siihen. Ja mitä juon nyt? De Molen Engelen Tranen on De Molenin imperial stout. Jos törmäätte tähän hollantilaispanimoon, kannattaa tutustua, ehdottomasti huippupanija - huonoa en ole näiltä vielä saanut. Hollantilaiskontaktilta on tulossa näiltä Ratebeerin Top50-olut De Molen Tsarina Esra Imperial Porter ...
Tällä hetkellä menee Nørrebron Skärgaards Porter. Toimi hyvin Mud Caken kanssa, mutta kun kakku loppui niin huomasin ettei tämä pelkiltään ole niin kummoista. Ei siis huono, mutta jotenkin mielenkiinnoton.
Matula Kirjoitti:No, samalla pystyn totuttelemaan ensi syksynä alkavaan opiskelijaelämään, kun ei ole varaa mihinkään, saati sitten useampaan olueen viikossa.
Itse olen tässä opiskelija-aikana (mikä jatkuu onneksi enää pari kuukautta) pystynyt nauttimaan muutaman hyvän oluen viikottain, kun olen pysynyt erossa opiskelijabileistä sun muista turhista humputuksista...

antti Kirjoitti:sayravai Kirjoitti:pari turhaa kriekiä
Mitäs nuo oli?
Ter Doolen Kriek ja Timmermans Tradition Kriek Retro Lambic.
Jälleen kerran tuopissa Nøgnen IPA - toi on vaan NIIN hyvää ja täydellisesti mun makuun sopiva olut. Tuoppiin kaataessa nenään kohoava rapsakan humaloitu tuoksu nostaa hymyn huulille ja saa suun napsaamaan jo valmiiksi...kyllä mua vähän hajottaa, jos toi oikeasti poistuu alkon valikoimasta!!!
Mun on ilmeisesti pakko sijoittaa huomattava summa rahaa ton varastointiin - mutta mitäs sitten, kun nekin on juotu...mitäs mä sitten juon, jos haluan päästä edes lähelle sitä nautintoa, jonka lähteille pääsen juuri tuota olutta maistellessa?!?
Kopsis: kun N-sataset loppuvat, matkusta visiitille Amerikkaan, tuonne double IPAjen ja turbohumaloitujen barley winejen luvattuun maahan, extreme-oluiden valikoiman koko on siellä vähän toista luokkaa.