1. Bad Elf (tykkään tästä hyvin paljon, mä ostin pois kaikki Maarianhaminan Alkossa jääneitä)
2. Nils Oscar India Ale
3. Slottskällan Pale Ale
4. Ayinger Winter-Bock
Wappu-juomia:
1. Haacht Mystic Witbier met Krieken
2. Bavik Ezel Wit
3. Bombay Pale Ale
4. La Chouffe
5. Nogne O #100
kaapissa vielä mm. Nogne O:n Porter, jota näytti paikallisessa Alkossa olevan tarjolla vintage 2006:sta!
Tällä hetkellä vehnäolutlasista löytyy Paulaner Hefe-Weißbier Naturtrüb ja kyllä maistuukin hyvältä, varsinkin näin vappuna. Nautinnollista Vappua kaikille!
Kun omat simaviritelmät ovat vielä kypsymässä, niin
Belhaven Twisted Thistle IPA saa olla tämän illan ainoa olut ja juoma. Viimeksi tuli muistaakseni juotua silloin kun tämäkin olut oli "ikävän katkeraa." Voi niitä aikoja..

Ehdotonta maitokauppatavaraa. Pari kymmenystä jos 'jompi kumpi' osapuoli hilaisi ylös tai alas, niin johan olisi hyvä ja monipuolinen olut leivän ja porkkanan kanssa poimittavissa, joka sopii selkeästi niin hitaampaan siemailuun kuin sessio-olueksi. Nyt kuuman päivän illassa ja janossa oli tahti tosiaan enemmän virvoitusjuoman suuntaan.
justy303 Kirjoitti:justy303 Kirjoitti:1. Bad Elf (tykkään tästä hyvin paljon, mä ostin pois kaikki Maarianhaminan Alkossa jääneitä)
2. Nils Oscar India Ale
3. Slottskällan Pale Ale
4. Ayinger Winter-Bock
Ja vielä
5. Brewdog Punk IPA
Viimeinen;
6. Bedarö Bitter <--- illan paras, muistuttaa Nögnen IPA:lta
Jaa että lähinnä vain hyviä oluita oli löydetty wappuaatoksi

. Minulla jäi Nørrebro Old Odense Ale illan ainoaksi, mutta se olikin saanut aivan uutta luonnetta sitten joulukuun. Sellainen jännä happamuus oli tullut mukaan, ja olut oli vähän kuin sekoitus hapanta belgialea, sahtia ja Innis & Gunn Rum Caskia. Oikein mukava ja uniikki tapaus, muttei kyllä ihan hintansa väärti.
Tänään ehtinee maistella jotain muutakin, ajoissa kun heräsi...
Hauskaa vapunpäivää kaikille foorumilaisille!
[Edit: Itsellä se alkoi kerettiläisesti Victoire Brut Millésime 2000:lla. Pärjää melkein Malheur Brut:lle tuoksullaan ja maullaan, muttei ulkonäöllään
.]
Nøgne #100 lasissa. Batch 348, pantu 270308 ja bbe 270313
namia.
Parivertailtu on St.Bernardus 6 ja 8. Sitten maistuivat De Dolle Oerbier ja La Chouffe (nyt lasissa). Ja kohtahan tässä alkaa olla lounasaika

. Ja nämä toki vaimon kanssa jaettuina...
P.S. mto: raakaahan tuo vielä on...
sayravai Kirjoitti:P.S. mto: raakaahan tuo vielä on...
Tuo Nögne 100 on yksi niitä harvoja omalle kohdalleni osuneita oluita, joita olen jaksanut kypsytellä. Tähän on vaikuttanut se, että kypsyttelyaika on verrattaen lyhyt (muutama kuukausi eikä vuosia) ja maun paraneminen huomattava.