Olutopas.info - Keskustelufoorumi

Muotoiltu versio: Oluthauskaa
Olet foorumin riisutussa versiossa. Näytä täysi versio muotoiluilla.
(18.12.2009 21:42)MikkH Kirjoitti: [ -> ]Mutta itse keskustelu oli kyllä hyvää ja siinä oli paljon asiaa.
Jep, samaa mieltä. Yllättävän asiallinen keskustelu.
(18.12.2009 21:42)MikkH Kirjoitti: [ -> ]
(18.12.2009 20:20)Kiiski Kirjoitti: [ -> ]Surullista.
Niin mikä on surullista?
Jos tarkoitit noita Essin kommentteja oluesta, niin kieltämättä onhan se hieman surullista jo ensimmäisen bulkkiolutkokeilun jälkeen päättää, ettei tule mistään oluesta ikinä pitämään... "Oluesta jo ensimmäisestä kokeilusta mä tiesin, että mä en tykkää siitä."
Viinistä oli kuitenkin opetellut(!) pitämään.

Mutta itse keskustelu oli kyllä hyvää ja siinä oli paljon asiaa.

Nimenomaan tuohon viittasin ja samaa mieltä olen kanssasi, että keskustelu oli hyvä.
Essin äänestä jo ensimmäisistä sekunneista mä tiesin, että mä en tykkää siitä. Enkä jatkanut kuuntelua sen pidemmälle.
Liikakäyttö on liikakäyttöä, myös alkoholin suhteen. Kohtuukäytöstä taas on mielestäni paljonkin hyötyä, myös alkoholin suhteen.

Vaikka aina välillä tää yhteiskunta vähä vituttaakin niin en ois kuitenkaan kovin halukas kulttuuripiiriäni vaihtamaan. Ja kiistattomasti alkoholi kuuluu ja on olennaiselta osalta ollut luomassa meidän "länsimaista" kulttuuria. Viini, olut ja muut juomat ovat olleet antiikin ajoista (ja varmasti jo ennenkin) aina tapahtumien ja kulttuurin keskiössä niin rituaaleissa kuin arjessa. Keksinnöissä, uskonnossa, kokouksissa, sopimustilanteissa, taiteessa...
Onhan meillä esimerkkejä myös kulttuureista joissa alkoholi on kiellettyä, kuka haluis vaihtaa? Taitas olla aika monia haittapuolia sielläkin luvassa. Huumeet, tasa-arvon ja sananvapauden puute, hengiltä kivitykset...
On melkosta kaksinaismoralismia väittää ettei alkoholi olis osa meitä, ei olis varmaan tätä tietokonetta ja nettiyhteyttäkään ilman tätä nykyistä kulttuuriamme ja sen historiaa.
Alkoholi on huume siinä missä kannabiskin. Itseasiassa vielä vaarallisempi, koukuttavampi ja päidyttävämpi.

Erona siis vain se että viina on sallittu.
No jos nyt alkoholia käsitellään tässä puhtaasti huumausaineena niin täytynee sitten eka kertaa eläissään julistautua huumausaineen kannattajaksi ja käyttäjäksi!
Ylpeänä kulttuurista ja historiasta jonka pienenä osasena ja jatkumona on.
Uusimman Suen (nro. 12) sivulla 35 olevan Jussi Lahtosen 8 pojoa saanut arvio saksalaisen metalliyhtyeen levystä osoittaa, että kaveri on selvästi tutustunut BrewDogin tuotteisiin..
Väinämöinenkin kasvatti kolmessa kuussa liinat miehen korkuiset. Ei tainnu olla pellavaa eli kansa nykyseen polveen asti ulottuvaa. Nurkantakusta on viljelty ninkuin oluttakin pantu.

Mitä jaetaan virossa alkoholisteille? Saareenmaan Lume...
Jos kävelyttää humaltuneena koiraa ketjussa, onko silloin kyseessä ketjujuoppo?

http://wautsi.com/2009/12/28/bark4beer-o...kaulapanta
Olutoppaan ylläpidon ja Altian trendiminnojen yhteistyön tulos: http://www.alko.fi/tuotteet/fi/278997
Viittaus-URL:it