(20.08.2008 22:22)PWBh Kirjoitti: [ -> ]Törmäsin Jumbon CM:n olutosastolla Koffin erikoiseen uutuuteen. 
Oh6gdx:llä oli vähän aikaa sitten täsmälleen samanlainen pullo.
Kesti hetken aikaa tajuta, että tuohan ei olekaan juomakori.

Tuosta URL:sta voisi melkein päätellä, että carlsberg on jonkinlainen (bulkki)oluen synonyymi..

Mua on jo pitkään häirinnyt tuo Severin-nimi ja sen erilaiset taivutukset, joten kysytäämpä nyt, ehkä tämä menee oluthauskuuden puolelle.
Onko se siis Severi-nimen genetiivi, vai jotain muuta? Koska jos se on Severin IPA, niinkun Severi-nimisen sällin India Pale Ale -keitos, niin eihän se millään voi taipua Severinin, Severinissä jne.
Edit. Meni muuten pari klikkailua ennenkun tajusin, että tuossa oli kaksi linkkiä.
(13.10.2008 19:37)Raymond Kirjoitti: [ -> ]Mua on jo pitkään häirinnyt tuo Severin-nimi ja sen erilaiset taivutukset, joten kysytäämpä nyt, ehkä tämä menee oluthauskuuden puolelle.
Onko se siis Severi-nimen genetiivi, vai jotain muuta? Koska jos se on Severin IPA, niinkun Severi-nimisen sällin India Pale Ale -keitos, niin eihän se millään voi taipua Severinin, Severinissä jne.
Edit. Meni muuten pari klikkailua ennenkun tajusin, että tuossa oli kaksi linkkiä.
Plevnan sivulta lainaten:
Olut on saanut nimensä Severin Tigerstadin mukaan, joka taisteli tsaarin joukoissa Plevnan taistelussa 1870-luvulla.
No siinähän se.. näyttää vaan niin väärältä

.
Nyt kun googlasin, on näköjään ennenkin keskusteltu aiheesta. Taitaa olla Severin Tigerstedt.
Uudessa
Alkon mainoksessa alaikäisille kavereilleen juomia ostamaan menevä nuori mies nappaa tietenkin oluthyllyn puolelta näköjään Herold Bohemian Black lagerin(?) ja Franziskanerin hefeweissen.
On tainneet nuorison ryyppyjuomat näköjään muuttua
Ps. Pitäisiköhän tästä olla näreissään? Onhan tämäkin tavallaan laatuoluiden mustamaalausta "nuorison ryyppyjuomiksi".
Itse asiassa tuo ensimmäinen pullohan on Wojakkia, joka on hinta huomioon ottaen erinomainen kännäysolut.