Olutopas.info - Keskustelufoorumi

Muotoiltu versio: Oluthauskaa
Olet foorumin riisutussa versiossa. Näytä täysi versio muotoiluilla.
(28.03.2011 20:42)Hanniku Kirjoitti: [ -> ]Netissä törmäsin tällaiseen videoon kieltämättä innovatiivisesta pullonavaustekniikasta:
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.p...79605&c=11
Hannu
Joo, mulla oli nuorempana normi GWS-pullonavaaja avaimenperässä. Tekniikka menee nykyään niin kovaa vauhtia eteenpäin… Tongue
(28.03.2011 20:59)mile Kirjoitti: [ -> ]
(28.03.2011 20:42)Hanniku Kirjoitti: [ -> ]Netissä törmäsin tällaiseen videoon kieltämättä innovatiivisesta pullonavaustekniikasta:
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.p...79605&c=11
Hannu
Joo, mulla oli nuorempana normi GWS-pullonavaaja avaimenperässä. Tekniikka menee nykyään niin kovaa vauhtia eteenpäin… Tongue

Täytyy kotitilalla metsätöitä jonkin verran tehneenä myöntää, että tiettyä kädentarkkuutta tuo tekniikka kyllä vaatii. Pitäisiköhän ensi viikonloppuna kotipuolessa kokeilla...

Hannu
(28.03.2011 20:59)mile Kirjoitti: [ -> ]Joo, mulla oli nuorempana normi GWS-pullonavaaja avaimenperässä. Tekniikka menee nykyään niin kovaa vauhtia eteenpäin… Tongue
En ollut ennen tätä funtsinutkaan, mutta oma (edelleen avaimenperässä asuva) gevari on kyllä todellinen luottokaveri. Se on kulkenut taskussa ylä- ja alamäet ja en viitsi lähteä edes arvailemaan kuinka monta flindaa sillä on avattu. Oma kampi on vielä ns. vanhalla logolla varustettu, joten omaa n 20 vuoden käyttöä on edeltänyt ura jonkun muun apurina. En edes muista mistä omani olen saanu. Sen tiedän että olo olisi outo, jos ei taskusta sitä jonain päivänä enää löytäisi. Kuin vihkisormus, joka tuntuisi edellleen sormessa, vaikkei enää ole siinä.

GWS:äni, olet minulle tärkeä. Älä koskaan jätä minua.
(28.03.2011 21:26)Hanniku Kirjoitti: [ -> ]Täytyy kotitilalla metsätöitä jonkin verran tehneenä myöntää, että tiettyä kädentarkkuutta tuo tekniikka kyllä vaatii. Pitäisiköhän ensi viikonloppuna kotipuolessa kokeilla...

Hannu

Älä kokeile tätä kotitilalla (paremmalla oluella) Tongue
Siis hetkinen, mitä tuossa ohivilahtaneessa R-kioskin mainoksessa oikein oli. Rolleyes

Joku hemmo oli tilannut lavallisen olutta (?) ja sitten kaatoi sen, kun näki, että Carlsbergia saa ärrältä tarjouksessa. Drunk
(28.03.2011 22:04)Raymond Kirjoitti: [ -> ]
(28.03.2011 20:59)mile Kirjoitti: [ -> ]Joo, mulla oli nuorempana normi GWS-pullonavaaja avaimenperässä. Tekniikka menee nykyään niin kovaa vauhtia eteenpäin… Tongue
En ollut ennen tätä funtsinutkaan, mutta oma (edelleen avaimenperässä asuva) gevari on kyllä todellinen luottokaveri. Se on kulkenut taskussa ylä- ja alamäet ja en viitsi lähteä edes arvailemaan kuinka monta flindaa sillä on avattu. Oma kampi on vielä ns. vanhalla logolla varustettu, joten omaa n 20 vuoden käyttöä on edeltänyt ura jonkun muun apurina. En edes muista mistä omani olen saanu. Sen tiedän että olo olisi outo, jos ei taskusta sitä jonain päivänä enää löytäisi. Kuin vihkisormus, joka tuntuisi edellleen sormessa, vaikkei enää ole siinä.

GWS:äni, olet minulle tärkeä. Älä koskaan jätä minua.

Sama täällä. Vuodesta 1983 noin suurin piirtein. Ekoja ostoksia opiskelut aloittaessa. Nyt varsinki tuntuu hyvälle ostokselle, ettei tarrtenu tendoi korkkeihi hajottaa.
GWS-avaaja ei kuitenkaan sovi korkinkerääjälle, koska sillä on hyvin vaikeaa - ellei jopa mahdotonta - avata korkkeja niitä taivuttamatta.
Oma GWS:ni on mallia koukku. Sillä korkki irtoaa suht suorana, mutta jää pari painaumaa päälle. Tai useampi, jos availee pikkuhiljaa eri kohdista. Eipä tuo itselleni ole kuitenkaan tärkeä seikka, kun en korkkeja keräile.
(29.03.2011 08:35)Raymond Kirjoitti: [ -> ]Oma GWS:ni on mallia koukku. Sillä korkki irtoaa suht suorana, mutta jää pari painaumaa päälle. Tai useampi, jos availee pikkuhiljaa eri kohdista. Eipä tuo itselleni ole kuitenkaan tärkeä seikka, kun en korkkeja keräile.

Minulla taas on käytössä edelleen 1970-luvulla pikkupoikana kyläkaupasta ostettu itäsaksalainen avaaja (jolla toki tuohon aikaan avasin lähinnä vain limonadipulloja...). Kestävä kapine, taitaapa jäädä vielä perinnöksi jälkipolvillekin Smile

Hannu
Pistäkää 50 eurosentin kolikko korkin päälle kun avaatte, sitten kolmelta laidalta kevyesti, ei taivu korkki.
Erikoisolut

Tongue
Viittaus-URL:it